חמישה דברים שיעזרו לכם לעבור בשלום את השיפוץ הכללי

כמה בדיחות אתם מכירים על שיפוץ כללי? אנחנו כבר שמענו את כולן. רוב הבדיחות האלו מסתכמות במסקנה אחת, מצחיקה יותר או פחות: אפשר להיכנס לשיפוץ כללי, אבל קשה לדעת איך יוצאים ממנו.

אנחנו רוצים לשבור כאן מיתוס. שיפוץ בית לא צריך להיות מעיק, מציק, לשאוב לכם את כל התקציב או ליצור תוצאה שלא התכוונתם אליה.

איך מתכננים, מתחילים את הדרך ויוצאים לשיפוץ ונשארים עם ראש שקט? חמישה דברים שלמדנו בדרך מתוך הניסיון הרב שלנו. 

  1. שיפוץ בית מאפס מתחיל עם תוכנית פעולה ברורה

כל מסע דורש צידה לדרך, בטח כשמדובר במסע כמו שיפוץ בית כללי. התחילו מתכנון של כל הדברים שתרצו לשנות בבית. שאלו את עצמכם את השאלה "למה". למה אני רוצה לשבור את הקיר הזה? למה חשוב לי להגדיל את חדר האמבטיה? השאלה הזו תאפשר לכם לראות את התמונה הרחבה ולהבין את הנימוקים הפונקציונליים לכל דבר, בלי להישאב לגחמות ולטרנדים. 

בנוסף, אנחנו ממליצים להיעזר במעצב פנים, מומחה לשיפוצים או אדריכל כדי ליצור את התוכנית המקצועית הטובה ביותר שאיתה אפשר לצאת לדרך. למרות שמדובר בהוצאה כספית, עדיף שיהיה אתכם מישהו שחי ונושם את התחום ומכיר את כל הצדדים המקצועיים. 

  1. צרו תקציב שתוכלו לעמוד בו והשאירו אקסטרה

התקציב הוא אחד הדברים הכי חשובים בהתנהלות נכונה במהלך שיפוץ כללי בבית. גם כאן אנחנו ממליצים לעבוד מול אנשי מקצוע שיוכלו להסתכל על התוכנית ומטרות השיפוץ, להביא הצעות מחיר מבעלי המקצוע ולחשב את עלויות החומרים והעבודה לפי עבודות גמר שצפויות בבית. 

בתוך התקציב הכניסו סעיף "חירום", כיוון שבתוך שיפוץ כללי בבית יכולות להיות הפתעות, כמו תיקונים שתצטרכו לעשות בתשתיות הבית, שינויים בקווי החשמל, טיפול ברטיבות ונזילות ועוד. אלו דברים שלא תמיד ניתן לראותם מראש ויכולים להתגלות במהלך השיפוץ. 

  1. השקיעו מאמץ בחיפוש בעלי המקצוע הרלוונטיים לתהליך שיפוץ כללי

בעלי המקצוע שיעטפו את התהליך וילוו אתכם, הן ברמה הביצועית והן בתכנון השיפוץ, משמעותיים מאד להצלחתו וגם לתחושת הרוגע שלכם. מאנשי המקצוע שמבצעים עבודות גמר ועד לבסיס התכנון של השיפוץ, חשוב שתבחרו אנשים שיש מאחוריהם רזומה עשיר, ניסיון מוכח ואשר יוכלו להביא לכדי ביטוי את הסגנון שלכם. השקיעו זמן במפגש עם אנשי המקצוע, בשיחה ובקבלת הצעת מחיר מסודרת. 

  1. אל תפחדו לשאול שאלות ולקבל תשובות 

אחד הדברים שמאפיינים בעלי בתים שמחליטים על שיפוץ כללי אחרי שנים שהבית עמד כפי שהוא, הן השאלות הפתוחות. עולם השיפוצים, הבנייה והעיצוב עובר כל הזמן שינויים, יש פתרונות חדשים ופיתוחים טכנולוגיים שיכולים להפוך את הבית למקום הרבה יותר נעים וכזה שקל להתנהל בו ולתחזק אותו. 

אל תפחדו לחקור, לשאול את בעלי המקצוע שאלות, להבין מה הולכים להתקין או לשנות בבית ברמה הטכנית, לבקש ייעוץ ולקבל תשובות מקצועיות. ככל שתרחיבו את הידע שלכם ותהיו מעורבים בשלבי השיפוץ, כך תרגישו רגועים יותר. 

  1. השקיעו בתכנון וביצוע עבודות גמר שהן "נטולות זמן"

מה זה אומר "נטולות זמן"? יש כל כך הרבה טרנדים עיצוביים, גוונים וצבעים אופנתיים שנעלמים אחרי כמה חודשים, גחמות עיצוביות שמתגלות כזמניות. כשאתם מחליטים על שיפוץ כללי בבית, הסתכלו קדימה על השנים הבאות. חישבו לעצמכם האם האלמנטים שתכניסו לבית במהלך עבודות גמר הם כאלו שתוכלו לחיות איתם בעוד כמה שנים? הריצוף, הקרמיקה, החיפויים, תוכנית התאורה והחשמל ועוד. אל תיכנעו במהירות לטרנדים חולפים, השקיעו בחוכמה במה שנשאר ומחזיק מעמד.

דילוג לתוכן