מהם השלבים של שיפוץ מטבח מוצלח? 

אחד החללים הכי חשובים בבית הוא גם המקום שבו תהליך השיפוץ הוא המורכב ביותר, אנחנו מדברים כמובן על המטבח. המקום הזה שבכל שעה ביום יש לו שימוש.

מהקפה של הבוקר והכנת הסנדוויצ'ים לילדים, דרך הסירים לארוחת הצהריים ועד לכוס היין כשהערב יורד. מארוחות השישי שדורשות היערכות ובישול במקום מרווח ונוח ועד לחגים שבהם כל הבית מתמלא ריחות של התחלה חדשה. כל הרגעים האלו מתנקזים להחלטה לשפץ את המטבח ולחגוג מחדש את החלל המיוחד הזה.

מהם הצעדים בתוך תהליך שיפוץ מטבח מקצועי ומוצלח? בואו נעשה סדר במטבח.

תוכנית פונקציונלית:

הדבר החשוב ביותר במטבח, עוד לפני שחושבים על התקנת השיש המעוצב או בחירת הצבע לארונות החדשים, הוא הפעולות הפרקטיות והפונקציות שעוזרות לנו להתנהל במטבח בצורה נוחה.

רגע לפני השיפוץ, קחו את הזמן ללמוד אילו פונקציות יקלו על החיים שלכם – האם אתם צריכים יותר אחסון? אולי דווקא משטח עבודה גדול? האם אתם זקוקים לבר ישיבה כי אתם אוהבים לארח תוך כדי שאתם מבשלים? כל הפרטים האלו צריכים להיכנס לתוך תוכנית פונקציונלית שממנה מתחילים לתכנן את השיפוץ.

איסוף השראות מחקר חומרים:

בעולם עיצוב המטבחים יש כל כך הרבה השראות, חומרי גמר, סגנונות וטקסטורות. קחו רגע לאסוף השראות והתחילו את השיפוץ כשאתם מבינים מה אתם רוצים להשיג ואיזו תוצאה סופית תהיה אסתטית ונעימה לכם.

התקנת תשתית למטבח עם בעלי המקצוע הנכונים:

אחרי שיצרתם תוכנית מסודרת, רצוי בעזרת מעצב פנים או מומחה לתכנון מטבחים והבנתם את הצד הפרקטי והעיצובי, הגיע הזמן להפשיל שרוולים. השלב הראשון לאחר פינוי החלל של המטבח הוא להתקין את התשתית.
התקנת התשתית למטבח צריכה להיעשות מול בעלי מקצוע טובים ומקצועיים, אין בכך פשרות. חברת שיפוצים כמו "קמילה" שמאחוריה אנשים עם ניסיון של שנים, ידע רב ותהליכי עבודה מסודרים היא דוגמה טובה. אנחנו עובדים מול בעלי המקצוע, מהאינסטלטור ועד לחשמלאים ויוצרים תשתית למטבח שמבטיחה שהוא ישרת את בעלי הבית לאורך שנים ארוכות.

עבודות נגרות והתקנת חיפויים:

כשהתשתית מוכנה – על מבנה המטבח, הריצוף, הצנרת והחשמל, אפשר להתחיל לעבוד על התקנת חיפויים ועבודות הנגרות. זהו החלק העיצובי המהנה בתכנון ושיפוץ מטבח. כאנשי שיפוצים ותיקים, אנחנו רואים איך בשלב הזה בעלי הבית נרגעים, כשהם רואים את התמונה המלאה הולכת ותופסת את החלל.
אנחנו ממליצים לשים דגש על חומרי גמר איכותיים, מחיפויי קרמיקה, שיש חזק ועמיד וארונות בהתאמה אישית ובצביעה בתנור. אלו רק חלק מהדברים שיבטיחו שהמטבח יהיה עמיד ויחזיק לאורך שנים ארוכות ללא בלאי, שריטות ותקלות.

התקנת שיש וגימורים אחרונים

אחד הדברים האחרונים שמתקינים במטבח הוא השיש. אחרי שהארונות כבר ניצבים במקום, תשתיות האינסטלציה, הגז והחשמל מוכנות לקראת כל המכשירים וכלים הסניטריים ואפשר להתחיל לסגור את הפינות הקטנות, מגיע הרגע שבו אנשי המקצוע נכנסים למטבח עם לוחות השיש הגדולים.

מדובר בתהליך עדין שבו צריך לשים לב לזויות, להנחה נכונה של השיש לפי התוכנית, לגימורים ולשמירה על השיש מחבלות ותקלות בדרך. גם כאן חשוב להקפיד על עבודה מול אנשי מקצוע שמתמחים בהתקנת שיש ובשיפוץ מטבח בכללי.

אחרי התקנת השיש אפשר להתחיל להלביש את המטבח בכל האלמנטים העיצוביים – מהברזים והכיורים ועד לגופי התאורה, הצבת מכשירי החשמל בילדאין וכל הפרטים הקטנים שסוגרים את הקצוות. ובעיקר, אפשר להתחיל לדמיין איך נבשל, נארח ונבלה ביחד עם בני המשפחה במטבח לאורך שעות היום.

דילוג לתוכן